Kamenné obchody vedou na celé čáře před nákupem online

Češi vyhledávají zboží nejraději v kamenných obchodech. Tímto trendem se však příliš nelišíme od ostatních evropských národů, v průměru totiž v zemích Evropy lidé nakupují na Internetu pouze zhruba v deseti procentech, zatímco v Česku je to přibližně 8,5 procenta. Ačkoliv jsou e-shopy již poměrně rozšířené a lidé si je navykli využívat pravidelně, mají ve srovnání s „fyzickou“ prodejnou určité nevýhody. Pokud totiž neobjednáváte zboží v e-shopu, které dobře znáte, a máte jej „osahané“ z nějakého kamenného obchodu, vždy takříkajíc nakupujete zajíce v pytli. Musíte se spolehnout na kvalitní popis výrobků, jeho fotografie, či videorecenzi.
shopping a dívka

 Oblíbené e-shopy

Jsme spíše konzervativní a dáváme přednost osvědčenému obchodu, anebo rádi experimentujeme, či vyhledáváme zboží s nejvýhodnější cenou? Podle dostupných statistických údajů je ryze konzervativních pouze pět procent lidí, kteří se pohybují na svém oblíbeném „virtuálním“ místě. Přibližně tři čtvrtiny z nás je sice loajálních vůči oblíbenému e-shopu, ale ze zvědavosti nakupují i jinde. A zbývající pětina při každém nákupu porovnává cenu zboží a rozhoduje se zpravidla podle té nejnižší.
koupit na klávesnici

Co nakupujeme

Velmi překvapivé zjištění poskytly výsledky průzkumu, co Češi na Internetu nakupují. Pokud se domníváte, že se u nás ve velkém stylu nakupuje online stavební materiál, domácí „bílé“ spotřebiče (pračky, chladničky, myčky), nebo běžné potraviny, tak jste vedle. Ty se totiž pohybují ve spodní části žebříčku se sotva dvaceti až třiceti procenty.
·         Jednoznačně vedou výrobky pro zdraví a krásu – výživové doplňky, zdravá výživa, kosmetika – přibližně 63 procent. S 62 procenty následují módní oděvy a výrobky pro volný čas.
·         Polovinu nákupů online představují knihy, léky a elektronika. Zhruba 40 procent tvoří obuv a hračky.
·         Ve srovnání s Evropou jsme na tom stejně, co se týče oděvů, ale v Evropě se více nakupují především knihy a obuv.